fredag, oktober 03, 2008

Hej!, Hejdå !

Nu har jag vart iväg till bruket (Hofors centrum) och gjort lite ärenden. Har vart hos mormor och hennes gubbe och hälsat på. Mormor berättade att ännu en gång hade hennes gubbe fisat när han legat och sovit så hon vart jätterädd. Det låter så roligt när hon berättar det på finlandssvenska och skrattar samtidigt.
Sen kom jag och mamma hem och jag har färgat hennes hår nu. Ska fixa mig lite snart sen åka iväg till GusstN och umgås med henne hela kvällen. Vet inte riktigt när jag kommer hem ikväll, men vi hörs då om jag inte är jättetrött och bara vill lägga mig och sova direkt. Ska ju upp tidigt i morgon eftersom jag ska till Rättviksmarknaren på förmiddagen- eftermiddagen. Om vi inte hörs inatt hörs vi i morgonbitti.
Ha en trevlig kväll alla!

Inga kommentarer: